åldring

2010-12-08 | 00:12:47

jag börjar bli gammal, jag åldras... känns ju rätt normalt att jag gör det, men kanske liiiite för fort för min lilla hjärna.

jag har märkt små, men tydliga symptom på mitt åldrande. för bara ett halvår sen när jag körde bil, körde jag fort som attan, kände mig skitcool när jag racade om alla, och jag lyssnade på jättehög musik, hip hop, RnB osv.
på senare tid, har jag kommit på mig själv köra 80 på motorvägen och lyssna på lönnå i p4, och jag njuter och verkligen älskar det.

förut fick jag panik om det bildades en kö bakom mig om jag körde för sakta, nu bryr jag mig inte.. jag har börjat leva efter mottot: "bättre att komma fram lite för sent än att inte komma fram alls..." jag har iofs har körkort lite mer än 3 år, så jag kanske har kommit över det här med coolt körande.

jag vill inte höra musik på radion längre.. jag vill höra nyheter och väder. när musiken börjar, sänker jag.. när pratet börjar, så höjer jag. när det gäller bilkörandet så är jag nog 60 år, fast med närmare eftertanke så är jag nog det gällande andra saker i min vardag också.. bashkim gillar att lyssna på hög musik hemma i lägenheten, jag gjorde också det förr, nu ber jag honom att sänka, eller stänga av det där "skrälet.."


jag har växt upp för snabbt, jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag bli stor, och ändå är jag mentalt redo för att skaffa familj och stadga mig. nej, det här går ju inte. tur att det finns människor i min omgivning som får mig att känna mig ung. hjälp vad deprimerande jag är.

jag har iallafall haft en fantastiskt trevlig kväll med min fina vän fanny. tacos, te och bullar. imorgon ska jag jobba med mina ännu äldre åldringar som får mig att känna mig ung och snärt!


det enda jag väntar på nu, det är att hitta gråa hårstrån.. sen är det dags att gå i pension. tack för mig. jag har haft en långt och värdigt 21 årigt liv



.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback